Nieuws

Doe nu je aanvraag voor 2018-2019

Vanaf nu is het mogelijk om een aanvraag te doen voor het school- en academiejaar 2018-2019. Dit gaat snel en makkelijk via het digitaal loket. Meld je hiervoor aan met je eID. Lukt dit niet, dan kan je je aanvraag ook per post versturen. Heb je nog nog vragen over je aanvraag of je lopende dossier? Contacteer ons dan via het contactformulier. Een aanvraag indienen kan tot en met 1 juni 2019.

Geen uitbetalingen van dossiers tussen 30/07 en 10/08

Dossiers die tussen 30 juli en 10 augustus goedgekeurd worden, zullen hun betaling pas ontvangen in de week van 13 augustus.

Het aanvraagjaar voor 2017-2018 is afgesloten

Je kan geen aanvraag meer doen voor het schooljaar 2017-2018. Alle aanvragen die binnen zijn gekomen, worden verwerkt en behandeld. Je kan altijd nagaan wanneer we je dossier behandelen. Een aanvraag indienen voor 2018-2019 kan vanaf 1 augustus 2018.

Werd je dossier automatisch opgestart? Dan kan je dit nu nog aanvullen via het digitaal loket. Per post kan je het aangevulde formulier nog versturen tot en met 31 december 2018. Hoe sneller je dit bezorgt, hoe sneller we je dossier behandelen.

Je dossier automatisch opgestart?

Begin oktober is de afdeling School- en Studietoelagen gestart met het verzenden van automatisch opgestarte dossiers. Als je sinds 2012-2013 een school- of studietoelage kreeg, maar voor dit schooljaar zelf nog geen aanvraag indiende, krijg je een vooraf ingevuld formulier toegestuurd per e-mail of per post. Voorwaarde is dat je nog ingeschreven bent in een onderwijsinstelling in Vlaanderen én nog steeds gedomicilieerd bent in Vlaanderen.

Vul je formulier bij voorkeur aan via het digitaal loket, dit is de snelste en gemakkelijkste manier. Momenteel behandelen we 30% van onze inkomende dossiers automatisch. Als je het dossier digitaal indient, kunnen we het vlotter behandelen. Lees meer over de procedure van de automatisch gestarte dossiers.

Je kan er uiteraard nog altijd voor kiezen om zelf een aanvraag in te dienen. Je dossier wordt dan dit schooljaar niet meer automatisch opgestart.

Verhuis loket Brussel

Maandag 20 november verhuist het bezoekersloket in Brussel naar het vernieuwde Hendrik Consciencegebouw (Koning Albert II-Laan 15, 1210 Brussel). We ontvangen bezoekers dan niet langer in het Boudewijngebouw (dezelfde straat). De openingsuren blijven dezelfde: maandag en woensdag van 09u30 tot 12u30 en van 13u30 tot 16u30.

Van Boudewijngebouw naar Consciencegebouw
Een nieuw contactformulier

Het contactformulier van het digitaal loket heeft een grondige make-over gekregen. Met een volledige integratie in het digitaal loket, kan je vanaf nu gemakkelijk overschakelen tussen je aanvraag en het contactformulier.

Je kan er al je vragen per categorie stellen, bv. ‘Ik heb een vraag over een brief die jullie mij stuurden’. Daarnaast kan je ook je dossier vervolledigen door documenten of opmerkingen op te laden. Deze worden dan rechtstreeks aan je dossier gekoppeld.

Heb je een vraag? Ga dan zeker een kijkje nemen op het digitaal loket.