Hoe meld ik aan in het digitaal loket?

Als intermediaire partner kan je op twee manieren inloggen in het digitaal loket. Bekijk aandachtig onderstaande stappen en kies de optie die voor jou het eenvoudigst is. 

 

Optie 1: De student logt in met zijn eID 

Dit is de meest eenvoudige optie voor zowel de intermediair als de student. Reden? De student kan de historiek van zijn dossier raadplegen, iets wat de intermediair niet kan wanneer hij met zijn eigen eID is ingelogd. Bovendien kan de student via het digitaal loket rechtstreeks documenten toevoegen aan zijn dossier. Wanneer de intermediair met zijn eigen eID is ingelogd, moet hij eerst afmelden en het contactformulier zonder aanmelden gebruiken om document toe te kunnen voegen. Zo moet een intermediair altijd het contactformulier zonder aanmelden gebruiken om een herziening te kunnen aanvragen. 

Bijkomende voordeel van deze optie: je kan de student als intermediair ondersteunen bij het digitaal aanmelden, zodat hij dat een volgende keer ook zelfstandig kan. 

De student kiest een aanmeldoptie: 

De student kan inloggen door op ‘student’ te klikken:  

 

Optie 2: de intermediair logt in met zijn eID

Als je een mandaat hebt van de student, kan je aanmelden als een entiteit van de Vlaamse Overheid. Dan moet je extra stappen doorlopen om in te loggen in naam van de student. 

Je kiest een aanmeldoptie: 

Je meldt aan als entiteit van de Vlaamse overheid:  

Je krijgt deze optie enkel te zien wanneer je de afdeling Studietoelagen een overzicht bezorgde van personen die toegang nodig hebben.   

Je kan het rijksregisternummer van de student ingeven: 

Je kiest ‘student’: